torsdag 12 juli 2012

Bok: Will Grayson, Will Grayson
Författare: John Green och David Levithan
Språk: Engelska.
Betyg: 5/5, Fantastisk!

Okej, var ska man börja, jag läste ut denna bok på en och halv dag, den var så otroligt bra och så underbart rolig, men på samma sätt känslosam och realistisk. Man fastande direkt, jag menar bara första raden är ju helt underbar. "You can pick your friends. You can pick your nose. But you can't pick your friend's nose." Jag visste att denna skulle vara bra, men den var så mycket mer och där till!

Boken handlar i kort om två tonårskillar, både vid namn Will Grayson, de vet inte om varandra och träffas av en ren slum, vilket i slutet bara är tur för dom båda. Den ena Will Grayson är straight, med en väldigt speciell bästa vän vid namn Tiny Cooper, som är tjock och gay, och helt otrolig enlig mig. Den andra Will Grayson är deprimerad och det enda som gör hans liv bättre är Isaac som han är kär i, problemet är bara att de har enbart pratat via internet i ett år. Båda Will är mycket roliga, men jag föredrar nog den andra Will Grayson, även om han är arg på allt och hatar mycket, så finns det något jag älskar hos honom. Vissa stunder är boken väldigt rolig så man skrattar rakt ut, andra stunder så verkligen känner man hur karaktärerna lider. Tiny måste väl ändå vara favorit karaktären, för vem skulle inte vilja ha Tiny Cooper som sin bästa vän? Jag skulle det i alla fall! Så läs denna, ur bra! Kanske borde läsa andra böcker nu av författarna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar